Izlet u okolicu Skrada

IZLET U OKOLICU SKRADA 23.05.-24.05.2015

Na izletu je učestvovalo 15 članova PD „Psunj“ Pakrac. Došli smo u Skrad (700 m) 23.05. oko 9,00 sati na parkiralište kod bivše benzinske pumpe gdje smo se pripremali za hodanje. Vrijeme kišno no nismo odustali. Naši domaćini, predsjednik PD „Skradski vrh“ Vlastimir Arbanas ujedno i kao vodič, i drugi vodič Robert Štefančić su nas dočekali i upoznali sa stazom i načinom ponašanja na stazi. Krenuli smo sa parkirališta i kod škole smo skrenuli označenom stazom lijevo preko pruge u pravcu Zelenog vira.

Skrad

Na putu smo prošli nekoliko vidikovaca. Nakon savladavanja nekoliko potočića stigli smo do 70-metarskog slapa kojeg tvori potok Curak i do Zelenog vira koji putem ogromnih cijevi napaja vodom munjaru u dnu kanjona. Spustili smo se do munjare i planinarskog doma Zeleni vir (302 m)  koji je trenutno zatvoren. Slijedi odmor, presvlačenje, gablec i piće (žešće iz ruksaka, a blaže iz  aparata). Kretanje nas dalje vodi u najatraktivniji dio tj. kanjon Vražji prolaz kroz koji prolazi veći potok Jasle. Tu su stijene usko primaknute a ispod staze na željeznim nosačima buči potok koji tvori vrtloge i slapiće. Po izlasku iz Vražjeg prolaza ulazimo u špilju Muževa hiša a nakon toga nas staza vodi prema željezničkoj stanici Skrad gdje nas čeka prijevoz. Nakon kraće vožnje minibusom u 15,30 sati stižemo u Šubetov most, gdje je Planinarski dom Skrad. Slijedi presvlačenje, odabir kreveta i odmor do večere koja se održala u bistrou Lipe u Kupjaku.
Sljedeći  dan, nakon noćenja u Planinarskom domu Skrad, krećemo sa parkirališta na drugu stazu a cilj je popeti se na Skradski vrh (1044 m). Ovoga puta su nam uz vodiča Vlastimira dodani i dvoje mlađih vodiča. Prolazimo pokraj crkve Sv. Antuna Padovanskog i uskoro stižemo i do jednog od izvora rijeke Dobre. Staza nas dalje vodi preko sela Veliko selce dalje kroz šumu sve do kapelice Marijina uznesenja na nebo. Nedaleko odavde je i sam vrh sa planinarskim žigom i vidikovac sa kojeg nismo mogli ništa vidjeti zbog magle. Krećemo se dalje prema vidikovcu Perić sa kojeg smo već mogli nešto vidjeti jer se magla malo digla. Odavde idemo na vidikovac Kavranovu stijenu, a nakon toga natrag na parkiralište prema minibusu. Prije odlaska iz Skrada opraštamo se od domaćina uz piće u obližnjoj gostionici. Vraćamo se kući starom cestom Rijeka – Zagreb i stajemo u Severinu na Kupi da bi vratili utrošene kalorije. Tu obilazimo stari dvorac i usput nehotice Žare pronalazi još jedan planinarski žig. Tako završava jedan vrlo lijep izlet u kojem su svi zadovoljni bez obzira što nas je gotovo stalno pratila kiša.