Zapadni Papuk – Ravna gora

Nedjelja, 16.11.2014.g., 8.00 sati ujutro. Okupljanje u renomiranom pakračkom kafiću u vlasništvu naše mile planinarke. Vani, naravno, kiša.. Ali to nam više ni ne smeta, naviknuli smo na takvo što ove godine. Mi smo stari iskusni planinari kojima vremenske (ne)prilike ne mogu pokvariti zacrtane planove.

Papuk

Ukrcavamo se u vozila i krećemo u Gornje Grahovljane. Okupljamo se, nas 16, kod raspela. Ubrzo dolaze lovci raspitujući se na koju ćemo stranu. Oni će u drugom smjeru. Današnja planinarska tura je Zapadni Papuk – Ravna gora. Krećemo se markiranom trasom Slavonskog planinarskog puta (SPP) do Ciganovog brda(441m) te do KT SPP-a Veliki Javornik (632m). Negdje između srećemo se sa divljom svinjom koja lagano prelazi stazu ispred nas. Nažalost, ipak je prebrza da bi je uhvatili objektivom fotoaparata. Kiša je prestala i dan će, pokazalo se kasnije, biti savršen za hodanje. Nakon otisaka pečata u razne dnevnike i obaveznog grupnog fotografiranja nastavljamo dalje. Ovaj put, ne markiranom stazom. Ne brinemo zbog toga jer uz nas je vrsni poznavatelj slavonskih šuma (a i puno šire) te priznati i nadaleko poznati a nadasve omiljeni planinar (nije onaj sa džipom J ). Put nas vodi do izvora Bukova voda (kaptiran, curka fina voda). Dio puta nastavljamo cestom oko Velikog Javornika do spoja sa trasom SPP-a te do stjenjaka u mahovini otkud pucaju predivni pogledi na dio Daruvara, Markovačke livade, Petrov vrh, Pogani vrh, Vrani kamen, Dujanovu kosu, Crni vrh, Ljutoč, Staro Zvečevo,Metlu, Javorovicu (Psunj)…Tamo uzimamo stanku za odmor, obrok i ostalu okrijepu i nakon kraćeg vremena nastavljamo dalje. Ubrzo dolazimo do vrha Veliki Javornik (717m) gdje pronalazimo pločicu  stalne točke geodetske osnove. U tom trenutku, niti 10-tak metara od nas, začuje se krš, lom, tutnjava, topot!! Još jedna divlja svinja! Eh, gdje li su sad oni lovci sa početka priče… Ništa zato, ne damo se mi smesti, nastavljamo dalje. Spuštamo se do KT SPP-a te nastavljamo put prema Zečjem kamenu(637m). Taj stjenoviti sklop su naši visokogorci iskoristili za brušenje svojih penjačkih vještina. Oni su se odvojili nešto ranije od grupe da bi mogli što duže uživati na toj lijepoj stijeni. Sad smo ponovo svi na okupu te se polako vraćamo do trase SPP-a i ubrzo dolazimo do naših vozila. Prelijep dan, prijeđenih 14km, 5 sati hoda je iza nas, do slijedećeg izleta…