Na izvoru Pakre (2.4.2023.)

Iako prognoza za vikend nije bila obećavajuća, nedjelju, 2.4.2023. smo ipak iskoristili za odlazak u prirodu. Ovoga puta odlučili smo se za izvor Pakre (i još malo grebenom do Velikog Javornika).
Krećemo ujutro u 7:30 ispred Konzuma i ima nas ukupno 11. Vijeme je oblačno, ali ne izgleda da će padatit kiša.
Nakon što smo autima stigli na kraj sela Veliki Budići, nastavljamo pješke do vrha Metle na 730 m. Uspon nije zatjevan i za sat vremena smo na vrhu. Grebenskom stazom stižemo do izvora Pakre.
Koristimo priliku za odmor i slikanje uz izvor, ali i za čišćenje izvora!

Nakon pauze, nastavljamo grebenom prema Velikom Javorniku i izvoru Bukova voda. Sa desne strane pruža nam se pogled na Petrov vrh, dimnjak Petrokemije u Kutini te još neke vrhove u daljini koje ne možemo prepoznati.
Za sat vremena od izvora Pakre stižemo podno Velikog Javornika i izvora Bukova voda. Odlučujemo da ćemo još probati otići do Velikog Javornika, ali odustajemo. Put je zarastao u kupinu i nema smisla probijati se.
Vraćamo se do Bukove vode i malo niže na zgodnom odmorištu ložimo vatru i pečemo kobasice.
Odmor, priča, ručak i prođe sat vremena.
Natrag idemo istim putem, ali u povratku skupljamo smeće po šumi. Opet se vraćamo iz šume sa 4-5 vrećica punih smeća.
Izlet završavamo po planu, oko 15 sati u Pakracu.

Zanimljivost za kraj i najava novog izleta:
Pakra koja teče kroz Pakrac izvire iznad Budića ispod Metle na 730 m i dugačka je 72 km.
Druga Pakra izvire kod Starog Zvečeva na oko 550 m i prolazi ispod Pakra manastira te se kod Sirača ulijeva u Bijelu, a dugačka je oko 23 km.

Slijedeći izlet nosi naziv od Pakre do Pakre!