Dinara i Troglav

ČETVERODNEVNI IZLET NA DINARU I TROGLAV

U četvrtak 31.svibnja na blagdan Tijelova polazimo na četverodnevni izlet na Dinaru i Troglav. Idemo kombijem Snježana,Zdenko,Ante,Krešo,Zoka,Ludmila,Slavko i Boro kao vodič. Oko 8 sati krećemo prema našem odredištu. Vozimo se kroz BiH dolinom Vrbasa preko Mrkonjić Grada gdje se odvajamo za Plivsko jezero ovdje pravimo prvu dužu pauzu i razgledamo jezero i mlinice na jezeru. Od Plivskog jezera nastavljamo preko Kupresa za Tomislavgrad. U Tomislavgradu zastajemo na kavu koja se odužila jer smo obavili i snabdjevanje ostalim stvarima. Nastavljamo dalje prema Buškom jezeru. Kišica nas prati putem tako da se samo malo zadržavamo na razgledanju Karmela Svetog Ilije na obalama Buškog jezera. Odavde vozimo prema našem odredištu planinarskom domu „Seti Jakov“-Vrdovo na 1001n/m iznad Bitelića. Do doma dolazimo oko 18 sati. Dočekuje nas domaćin te se smještamo u sobe.
Drugi dan u petak 01.lipnja nakon kavice i doručka idemo popeti Mali Maglaj (1455m) Maglaj je bio jedna od najvažnijih točaka u Domovinskom ratu, budući da je s njega krenula vojna operacija Zima 94. Staza na vrh vodi iznad doma i nakon 30min stiže se do odvojka za Troglav i Veliku Duvjakušu. Po vrućini i sparini na vrh stižemo za oko 1:50 sati nakon fotografiranja odmora i ovjera dnevnika istom stazom vračamo se nazad do doma. U domu ručamo i spuštamo se kombijem preko Sinja i Splita do Stobreča na dvostno kupanje u izuzetno toplom moru za ovo doba godine. U povratku se snabdjevamo namirnicama te se vračamo na dom, jer sutra nas čeka naporan dan.
Treći dan u subotu 02.lipnja Ustajemo rano i u 6 sati polazimo na Veliku Duvjakušu (1708m) staza je izuzetno dobro markirana i veliki dio vodi kroz šumu na Bosansko Hercegovačkoj strani sve do odvojka za Troglav. Staza vodi kroz dio gdje su rubovi minski sumnjivi pa ne silazimo sa staze. Nakon odvojka za Troglav markacija je dosta nejasna ali mi se odlučimo odvojiti od marke i idemo trasiranom ali ne i markiranom stazom kroz klekovinu. Ovaj potez se pokazalo da smo ispravno postupili i za oko 6 sati stižemo na vrh. Velika Duvjakuša najviši je vrh Troglava na hrvatskom teritoriju. Na vrhu je spomen-obilježje hrvatskim braniteljima “Pume”. Ovdje slijedi malo duži odmor i nakon odmora spuštamo se do obližnje planinarske kuće otvorenog tipa „Pume“ kojom upravlja HGSS Stanica Split i PU Dinaridi Split. Na kući zatečemo troje domaćina te ovdje uz „čašicu“ razgovor jedemo i vračamo se nazad do doma, ali ovaj puta ne idemo preko BiH-a nego se spuštamo slabo markiranom stazom do Romića torina gdje silazimo na cestu i dalje nastavljamo prema domu u koji stižemo nakon 32 km oko 18:30. Umorni ali zadovoljni sa po kojim žuljem odmah nakon okrepe prelazimo na pripremu roštilja. Nakon večere dolazi nam i predsjednik PD“Sv.Jakov“ iz Biteliča Dražen Buljan čije društvo upravlja kućom. Uručujemo mu mali poklon sliku našeg doma te uz razgovor naravno oko teme planinarstva i objekata nastavljmo se družiti sve do odlaska na počinak.
Četvrti dan nedjelja 03.lipnja ujutro nakon kavice i doručka te jutarnje higijene onih koji to nisu učinili navečer od umora (tuširanje kutljačom iz lonca) oko 9 sati odlazimo preko Imotskog gdje razgledamo Modro i Crveno jezero nakon prelaska granice u Vinjani Gornjem ulazimo u BiH te se vozimo do Tomislavgada na čevape. Nakon ručka nastavljamo preko Jajca i doline Vrbasa nazad prema granici bojeći se da ćemo dugo čekati što se pokazalo i ispravno jer smo na ulazak u Hrvatsku čekali preko 3 sata U Pakrac stižemo umorni ali zadovoljni poslije 21sat.