Izlet na južni velebit

ČETVERODNEVNI IZLET NA JUŽNI VELEBIT

VAGANJSKI VRH, SV.BRDO, TULOVE GREDE, ZIR, ANIĆA KUK itd

Četvrtak, 20. lipnja
Polazimo iz Pakraca u 9 sati. U kombiju je uigrana ekipa: Žulja, Slavko, Vesna, Ksenija, Krešo, Antun i Zoka. Stajemo kod tenka na kavici i kod Macole na ručku. Nakon ručka penjemo naše prvo odredište, Zir(850m). U tijeku je vojna vježba pa smo uspjeli fotografirati i avion ispod nas. Nakon fotkanja na vrhu silazimo dolje te se vozimo do Gračaca. Tamo nam je baza za noćenja svih ovih dana. Smještamo se u motel „Lički krovovi“ kod jako ljubaznog domaćina Ivice.
Petak, 21. lipnja
Ujutro nam se priključuje i Željko tako da vesela ekipa broji osam članova. Put nas prvo vodi Majstorskom cestom do prijevoja Vrhprag. S njega se penjemo na Tulove grede (1120m). Uspon je na nekim mjestima osiguran sajlama tako da je potrebna i vještina penjanja i silaženja u stijeni. Nakon kratkog fotkanja na vrhu spuštamo se istom cestom nazad do Starigrada Paklenice. Jedan dio ekipe se odlučuje na odmor u hladu dok se trio odlučuje na uspon na Anića kuk (712m). Bio je to „pakleni“ uspon na plus 30. Nakon uspona silazimo u Starigrad na zasluženu okrepu u moru. Navečer nam se u Gračacu pridružuju i Lida, Boro, Dijana i Stevo. Sad je kompletirana dvanaestorka.
Subota, 22. lipnja
Ranom zorom prebacujemo se sa dva vozila do sela Raduč te do travnate visoravni Bunovac. Od tamo počinjemo sa usponom na Vaganski vrh (1757m), najviši vrh Velebita. Nakon cca 3 sata fotkamo se na vrhu. Slijedeći zadatak je uspon na Sveto brdo (1751m). Danas je na Velebitu posebna gužva. Održava se Velebit ultratrail pa se putem pozdravljamo sa brojnim natjecateljima i želimo im sreću. Pri samom usponu na Sveto brdo vrijeme se pogoršava pa nas gore dočekuje hladan i vjetrovit vrh. Ali, svi smo se uspješno popeli i na njega! Bravo ekipa! Brzinsko fotografiranje na vrhu i žurno dolje do prve zavjetrine gdje uzimamo odmor. Put nastavljamo prema Bunovcu do naših vozila te se vraćamo u Gračac. Težak ali uspješan dan…
Nedjelja, 23. lipnja
Nakon jutarnje kavice i doručka pakiramo stvari iz naših soba i pozdravljamo se sa domaćinom uz obećanje da se vidimo opet nagodinu ako ne i ranije. Prije samog povratka u Pakrac odlazimo do Krupe te tamo razgledavamo Kudin most, slapove i manastir. Prekrasno mjesto i još ne razvikani biser naše lijepe domovine. Topla preporuka… Nakon razgledavanja polazimo kući i tradicionalno stajemo kod Macole na ručku i kod tenka na kavici.