Zaboravljenim stazama Psunja

Mali i Veliki Rteljak, Velika Jasenovica i Jasenova kosa

U nedjelju, 07. veljače 2016. godine održali smo drugi izlet iz tzv. „serijala Zaboravljenim stazama“. Za razliku od prošlogodišnjeg izleta kada smo pješačili po snijegu, sada smo išli po suhom vremenu i kao stvorenom za planinarenje. Ovaj put cilj nam je bio otići dublje u Psunj.
Fotka (2)Okupljamo se ispred naše društvene prostorije u 8:30 h i krećemo osobnim vozilima prema našem planinarskom domu Omanovac (655 m) gdje ostavljamo vozila i nastavljamo pješice planiranom trasom. Izletu se pridružuje i nekoliko članova PD „Lipa“ iz Lipika tako da nas je bilo ukupno dvadeset i dvoje.
Nakon kratkog Žaretovog upoznavanja sa stazom i objašnjenja na karti, spuštamo se Planinskim rtom u Rogoljicu (390 m). Usput čistimo stazu od napadanog granja i dolazimo do zaključka da se svakako moramo vratiti na stazu sa motornom pilom jer ima dosta izvaljenih stabala koja su nezgodno popadala i otežavaju sigurnost prolaska planinarskom stazom. Nastavljamo po markaciji koja ide cestom koja prati sliv potoka Rogoljice. Za približno 1200m dolazimo do drvenog mostića preko Rogolice gdje napuštamo markaciju i prelazimo na lijevu obalu potoka. Nastavljamo strmo uz greben preko Malog Rteljka. Na ovoj staroj, „zaboravljenoj“ stazi, markacije su gotovo izbljedjele i oku teško vidljive. Nakon nekoliko prelazaka šumskih vlaka i cesta, dolazimo do područja vrha Veliki Rteljak (586.6 m). Predah smo napravili na predivnoj livadi u neposrednoj blizini vrha.Fotka (13)
Nastavljamo prema sjeveru i ponovo dolazimo na šumsku cestu. Prelaskom preko nje odlazimo potražiti obližnji temelj nekoć poznate šumarske kuće na Rteljcima. Imamo sreće jer vegetacija u ovo doba godine nam dopušta da bez većih problema uočimo izdignute kamene temelje. Nakon obilaska temelja, vraćamo se ponovno na cestu i nastavljamo prema još jednoj planinskoj livadi – Velikoj Jasenovici. Preko ovalne livade dugačke oko 200 metara, koja je pravi biser na šumovitom Psunju, spuštamo se u šumu, ubrzo prelazimo preko vrha Jasenova kosa (536 m) i strmim spustom silazimo na ušće potoka Rečice u već spomenuti potok Rogoljicu. U planu je obnova ove stare „zaboravljene“ planinarske staze preko Velike Jasenovice…
Ovdje malo odmaramo uz gablec i razdvajamo se u dvije grupe. Većina ide stazom za vrh Begovače (470 m), tj. odvojkom staze preko kaptiranog bezimenog izvora prije vršnog grebena. Manja grupa nastavlja makadam cestom prema Krivoj Brezi (434 m), gdje se ponovno svi sastajemo gotovo u isto vrijeme. Iza predaha zajedno nastavljamo prema pl.domu Omanovac. Na Omanovcu, u planinarskom domu, a zatim i u našem planinarskom skloništu kako ga volimo zvati, pečemo kobasice i nastavljamo druženje do sumraka.

Sveukupno gledano jako dobar izlet gdje smo za nekih 5:30 sati propješačili 17,5 kilometara.
Umor prolazi ( i pokoji žulj ), zadovoljstvo ostaje!