Na vrhovima srednjeg i sjevernog Velebita

Protekli vikend od 25. do 26. srpnja 2020. godine proveli smo na izletu po vrhovima srednjeg i sjevernog Velebita koji se uzdižu iznad velebitske planinske ceste preko Mrkvišta, prijevoja Veliki Alan (1414 m) do Jablanca na obali Jadrana. Na izlet nas je krenulo 8, od čega sedam članova društva i Zdravko (HPD Gojzerica Požega), dok nam se na Velebitu pridružio još Mile iz Požege koji je boravio u Senju pa kad je vidio najavu izleta odlučio nas je čekati u subotu ujutro u planinarskoj kući Alan, ali kako smo izmjenili plan izleta i krenuli malo kasnije iz Pakraca susreli smo ga kod Careve kuće prije Mrkvišta. Prvi dan, u subotu, smo se ujutro po dolasku prvo popeli na Šatorinu od Dokozine plane. Pri tom nam se priključilo još dvoje planinara iz Zagreba koje smo sreli na Mrkvištu, a isto su namjeravali na Šatorinu.  Tijekom silaska sa Šatorine za Žarka i markacističku sekciju smo skinuli stare putokaze koji su se nalazili na ovoj stazi. Prije nego smo krenuli prema sljedećem vrhu napravili smo stanku za ručak. Poslije ručka i polusatne vožnje već smo bili na polazištu za drugi vrh. Hodajući prema Velikom Kozjaku susrećemo i skupinu planinara iz dubrovačkog PD Snježnica u silasku s vrha. Na Velikom Kozjaku smo se zadržali nešto duže nego na Šatorini na kojoj je ujutro još bilo dosta vjetrovito i maglovito. Tu je naš predsjednik obavio i planinarsko krštenje jer je Štirka usponom na Šatorinu prvi put prešla 1000 metara nadmorske visine. Nakon silaska krećemo prema planinarskoj kući Alan gdje smo rezervirali noćenje. U planinarsku kuću Alan već je prije nas stiglo dvadesetak članova PD Cibalia iz Vinkovaca koji su hodali Premužićevu stazu od Zavižana do Alana. Nakon što smo večerali i okrijepili se oko 20 sati krenuli smo u kratku šetnju na obližnji vrh Buljma kako bi uživali u zalasku sunca i pogledu na Kvarnerske otoke od Paga i Raba do Krka, Cresa i Lošinja.

Drugog dana, prošetali smo od prijevoja Veliki Alan preko Kite na Zečjak te natrag do planinarske kuće Alan. Na Zečjaku susrećemo još dvoje Slavonaca, Našićane iz PD Krndija koji su bili na godišnjem odmoru. Oko podneva se spuštamo u Jablanac te odlazimo do uvale Zavratnica gdje smo se malo osvježili prije polaska doma.

Video s izleta: prvi dio i drugi dio.