Vikend na Velikoj planini (22-23.4.2023)

U subotu ujutro, 22. travnja 2023. godine, točno u 6:00 krećemo iz Pakraca prema Velikoj planini.
U Kutini nas čeka Ivanaka i nastavljamo prema Sloveniji. Kratko stajemo na benzinskoj pred granicom da popijemo kavu i nastavljamo dalje. Vrijeme je poluoblačno i toplo.
Oko 10:30 stižemo na parking Marjanine njive (Rakov rob). Parking je pun ljudi koji se spremaju krenuti prem vrhu. Krećemo najlakšom rutom preko Gojške planine i oko 12:00 sati stižemo do Male planine i Črnuškog doma.
Ostavljamo stavri u domu, mali odmor i krećemo prema vrhu Gradišče (1667 m) na Velikoj planini. Odmah po prolasku pokraj Domžalskog doma dočekale su nas livade prepune šafrana. Zastajemo, slikamo se i uživamo.
Ne žurimo se prema vrhu. Planina je puna ljudi, koji kao i mi, uživaju na planini.
Po dolasku na vrh, nastavljamo dalje u smjeru Zelenog roba te se vraćamo prema pastirskom naselju i kapelici Marije Snežne. Uživamo još malo na suncu kod kapelice.
Oko 15 sati dolazimo natrag u Črnuški dom i naručujemo ručak. Nešto toplo na žlicu. Hrana u domu je ukusna, domaćini ljubazni. Tople vode nažalost nije bilo pa je tuširanje bilo u hladnoj vodi. Smještaj u skupnom najbolje je što prije zaboraviti jer bilo je hladno po noći. Zbog čudnog pravila doma, moramo napustiti zajednički prostor u prizemlju doma već u 20:00.
Rano idemo spavati i u nedjelju smo već svi budni oko 6 sati. Lagani doručak i točno u 7 krećemo prema vrhu Konj 1818 m. Na silasku prema planni Konjščici nailazimo na snijeg. Gornji sloj je još uvijek smrznut i možemo hodati po njemu. Snijega ima sve do silaska u planinu Dol (1350 m).
Od planine Dol krećemo prema planini Rzenik  (1600 m). Uspon je strm i težak i ima snijega. Do vrha planine treba nam oko 1:30 sati. Na planini Rzenik malo zastajemo i nastavljamo prema vrhu Konj.
Po dolasku na vrh kratko uživamo u pogledu, a zatim u jako kratkom vremenu sve nestaje u oblaku. Vrijeme se promjenilo, nestalo je sunca i postaje hladno. Ne zadržavamo se dugo na vrhu i krećemo natrag. Robert nam predlaže da se  sa Konja vratimo direktno do parkinga na Marjaninim njivama. Pogledom na kartu zaključujemo da je to jako dobra ideja jer se ne moramo ponovo penjati na Veliku planinu. Spuštamo se sa Konja do Planine Dola, a zatim šumskim putem nastavljamo prema parkingu Ušivec i dalje prema Majaninim njivama. Za točno 2 sata stižemo do kombija!
Oko 14 sati krećemo kući, a u pakrac stižemo oko 18:30.

Hvala Robertu, Marini i Jozefini koji su ponijeli stvari iz doma do kombija.