Slavonski planinarski put

Home | GuestBook | E-mail

kartaspp.jpg (209527 bytes) Karta Slavonskog planinarskog puta

Opis puta od Pakraca do Brezovog polja, put koji održava PD "Psunj"

Put na Omanovac (655m), stazom Slavonskoga planinarskog puta (u daljnjem tekstu SPP), a i dalje sve do Brezovog polja (985m) i Strmca (350m), vodi nas iz središta grada Pakraca (165m), od Trga 76. samostalnog bataljuna, ulicom Braće Radića prema katoličkoj crkvi i od nje kroz stari kestenik, zatim desno asfaltnom cestom pokraj vodovoda i crkvice Sv. Vida, gdje staza SPP-a skreće lijevo prema šumi Kalvarija (314m). Šumom Kalvarija i dalje vodi dobro markirana planinarska staza sve do Ulice 105. brigade. (Ovdje lijevo je odvojak za uređeni, nepresušni i označeni izvor Markovac koji se nalazi na sjevernoj strani brda Kalvarija i preko kojega se može također izaći markiranom stazom, na našu stazu SPP-a). Sama staza SPP-a, od križanja sa odvojkom za izvor Markovac dalje nastavlja ravno Ulicom 105. brigade, sve do ulaza u šumarak iznad Čukura (vinogradi). Nadalje dobro označena planinarska staza SPP-a, prolazi iznad sela Kraguj, presijeca dvije prtene ceste i kroz šumarka staza izlazni na Tromeđu (431m). Ovdje presjeca asfaltnu cestu, planinarski dom Omanovac – Kraguj i dalje nastavlja bukovom šumom, dobro označenom planinarskom stazom preko Ploča, sve do izlaza staze SPP-a ispod samog planinarskog dom Omanovac (655m).

Do planinarskog doma Omanovac može se doći i osobnim vozilima ili autobusima, asfaltnom cestom za 15-ak minuta od centra grada Pakraca, preko Gavrinice i sela Kraguj. Asfaltna cesta od Pakraca do planinarskog doma Omanovac dobro je označena prometnim znakovima koji nas usmjeravaju do samoga planinarskog doma.

Planinarski dom Omanovac (655m), koji održava PD «Psunj» iz Pakraca, za sada raspolaže sa dvadeset ležaja, opremljenom kuhinjom, sanitarnim čvorom, dvije sale koje zajedno mogu primiti 100-tinjak osoba, uređenim okolišem sa postavljenim stolovima i klupama, uređenim travnjacima, velikim i malim nogometnim igralištem, prostorima za pečenje roštilja, velikim križanjem psunjskih planinarskih staza na koje usmjerava centralni putokaz na livadi pored planinarskog doma, te uređenim nepresušnim i označenim izvorom Bjeljevina koji se nalazi na 5 minuta laganog hoda od planinarskog doma i do kojeg  vodi dobro označena i utabana planinarska staza.

Planinarski dom nije stalno otvoren i radi po potrebi i onda osiguravamo prehranu, piće, smještaj, propagandni materijal i vodiče po našim psunjskim planinarskim stazama. Obavezne su prethodne najave 7 dana ranije da bi se osigurale gore navedene stavke.

Od planinarskog doma Omanovac (655m), staza SPP-a dalje vodi asfaltnom cestom prema Pakracu (15 minuta) do lijevog oštrog zavoja, gdje staza silazi sa asfalta i ulazi u visoku bukovu šumu kojom nas vodi dobro markina planinarska staza preko cijele Hajdučke kose, na kraju kojeg se spušta na šumsku cestu. (Desno, za 2 minute stiže se do Petkovače (550m), a dalje za 1 sat do Velike poljane (710m)). Naša staza SPP-a skreće lijevo i ide skroz cestom (1.30h), sve dobro označeno putokazima i dolazimo nakon gore navedenog vremena, do uređenog, nepresušnog i označenog izvora Široki Brijeg koji se nalazi uz samu šumsku cestu, a koji je i ispod istoimenog brda. Odavde staza SPP-a ide još kratko cestom do označenog mjesta gdje silazi lijevo i šumskom padinom  silazimo do potoka Sivornica i stare šumske ceste. Tom cestom dalje desno, uzvodno, kratko, do dalekovoda i starog temelja. Na tome mjestu staza skreće lijevo preko potoka Sivornica, zatim uzbrdo na prijelaz Presedalj i niz padinu skroz uređenom planinarskom stazom do ceste Vodostaj – Gornja Šumetlica. Tom dobro održavanom šumskom cestom idemo desno, uzvodno i za 15 minuta dolazimo do samoga Vodostaja (660m). Na Vodostaju se nalazi šumsko cestovno raskrižje, velika livada, lovačka kuća i uređeni izvor. Naša staza SPP-a skreće na dobro označenom križanju planinarski staza, sa ceste desno, strmo u brdo, preko Bašinog brijega, Klupa, skroz dobro označenom planinarskom stazom kojom izlazimo na šumsku cestu Strmac – Brezovo polje. Cestom desno, 5 minuta, do ponovnog skretanja udesno, zatim kroz visoku bukovu šumu kojom još jednom dolazimo na cestu Strmac – Brezovo polje. Dalje desno tom šumskom cestom sve do najvišeg vrha planine Psunj, Brezovog polja (985m), do kojeg vodi naša markirana staza, a gdje se nalazi uzidana dvadeset metarska piramida zidana pečenom ciglom. Na samu piramidu učvršćena je naša planinarska tabla sa nazivom vrha i metalnom kutijom u kojoj se nalazi pečat-oznaka nadmorske visine, jastučić, tinta, notez i kemijska olovka.