Na Velebitu među šafranima (17.-19.3.2023.)

Između marčanih bura pred kalendarski odnosno astronomski početak proljeća posjetili smo vrhove srednjeg Velebita od 17. do 19. ožujka 2023. godine. Prošle godine u travnju vrijeme nam nije bilo naklonjeno pa smo zbog kiše koja je počela padati ujutro drugog dana izleta morali odustati od uspona na Metlu (1288 m). Tog dana na povratku s Velebita posjetili smo Mali Velebit te Mali i Veliki Petrovac na zelenoj Petrovoj Gori. Stoga smo ove godine odlučili obići još neke vrhove srednjeg Velebita.

Hostel Čelina i ovaj put bio je naša baza na srednjem Velebitu. Tamo smo se smjestili već u petak poslijepodne, a društvo u hostelu pravili nam je ekipa zagrebačkih „Planinoraca“ koji su doveli školarce na izlet planinarske škole.

Subota je osvanula sunčana kao što je predivni crveni zalazak sunca u petak to najavio. Na prvi vrh Ljubičko brdo (1320 m) išlo se stazom preko kalvarije. Po izlasku iz šume, na travnatim stranama brda iznad Baških Oštarija, dočekala su nas polja bijelih šafrana i otvoreni vidici na Jadransko more. S vrha silazimo dolje do jezera pod Filipovim kukom i nakon odmora krećemo na Metlu (1288 m). Na Metli su nas dočekali ljubičasti šafrani koji su izbijali na sunčanim padinama, dok je u sjenovitim šumama čak još ostalo i snijega. S vrha smo se spustili natrag do jezera pod Filipovim kukom, a usput smo obišli i ponor Crno vrelo gdje se potok što u blizini izvire ponovno vraća u zemaljske dubine. Nakon obilaska ponora odlazimo u Hostel Vegium gdje nadoknađujemo potrošenu energiju na ručku, a prije večeri i promatranja zalaska sunca s brežuljka ispred naše baze posjetili smo Kubus i planinarski dom „Prpa“.

U nedjelju ujutro napuštamo bazu te se vozimo do Jelinića plane na cesti za Skorpovac. Od tamo, na mjestu gdje Premužićeva staza presijeca šumsku cestu počinje staza za vrh Velinac (965 m), istaknuti stjenoviti vrh koji se izdiže nad Karlobagom. Staza nije zahtjevna jer se s visine od 1000 metara spuštamo na visinu 965 m, na koliko je vrh. Ali ipak svejedno ima nekoliko silazaka i uspona prije nego se stigne na vrh, na koji smo stigli za oko 1 sat i 15 minuta. Nakon povratka s vrha još smo obišli planinarsko sklonište Skorpovac prije nego smo krenuli doma… Predivni vikend na srednjem Velebitu koji zaslužuje da mu se vratimo, a također i u našu bazu – Hostel Čelina.