Četverodnevni izlet na Velebit

IZLET NA SJEVERNI, SREDNJI I JUŽNI VELEBIT, OD 15.-18. LIPNJA 2017. GODINE

Pred nama je još jedan po ne znam koji izlet na našu najljepšu planinu u Hrvatskoj (Velebit).
Polazimo ovaj puta na četverodnevni izlet. Idemo sa dva kombija na Tijelovo 15.06.2017. u 6 sati iz Pakraca, a pravac nam je autocestom do Gospića pa dalje do naše baze na Mrkvište. Uz dva stajanja oko 12 sati dolazimo do Štirovaće gdje se snabdijevamo pitkom vodom jer Velebitsko pivo smo već kupili u Pazarištu.
Od Štirovaće vozimo još 4 kilometra i dolazimo do pl.kuće Mrkvište gdje ćemo boraviti naredna dva dana. Nakon smještaja krećemo prema Velikom Lubenovcu.
Ovdje ostavljamo vozila i penjemo na Veliki Kozjak (1629m) na vrhu slijedi osim uživanja u pogledu uobičajena procedura fotografiranje i ovjera dnevnika.
Po povratku u Lubenovac razdvajamo se u dvije skupine jedna grupa odlazi na Krajačev vrh (1659 m) dok druga grupa uživa razgledanju novo obnovitih pastirskih stanova u dolini Velikog Lubenovca. Predvečer se sastajemo ponovo na Mrkvištu gdje večeramo uz logorsku vatru.
16.06.2017. nakon uobičajenog jutarnjeg rituala jutarnje higijene ispijanje kave i doručka oko 8 sati idemo vozilima do Dokozina Plana. Ovdje ostavljamo vozila i naoružani bojama novim, potokazima i ostalim alatom krećemo na Šatorinu. Današnji dan je određen za uređenje staze koju naše društvo održava va Velebitu. Već na ulazu u stazu mijenjamo novi putokaz. Nakon dvadesetak minuta dolazimo da raskršta staza gdje se jedna staza odvaja za Ograđenicu pa ovdje postavljamo tri putokaza. Vrijeme je predivno tako da se ne žurimo jer je cijeli dan pred nama. Dalje nastavljamo prema Šatorini. Nakon sat vremena stižemo do putokaza gdje se staza odvaja prema Matijević brijegu i Premužičeve staze. Ustanovili smo da je putokaz koji smo postavili prije četiri godine u solidnom stanju. Svi zajedno produžavamo prema Šatorini (1622m). Na vrhu se fotografiramo za Fokinu obilaznicu i ovjeravamo dnevnike te odmaramo uz sendviče. Nakon odmora spuštamo se do križanja gdje jedna ekipa odlazi preko Matijević brijega do Donjih Korita kako bih promijenili nove putokaze i očistili izvor. Ostatak ekipe učvršćuje putokaz i premazuje bojom te stavlja nove putokaze. Po završetku radova spuštamo se do kombija te odlazimo na Mrkvište kako bih skuhali večeru. Ekipa koja je otišla urediti stazu preko Matijević brijega vratila se preko Ograđenice. Navečer se družimo uz ukusan pileći paprikaš koji smo skuhali.
U subotu 17.06.2017. ujutro pozdravljamo se sa domaćinima i odlazimo sa Mrkvišta prema Gospiću. Preko Smiljana odlazimo do sela Rizvanuše gdje čekamo Kseniju i Željka koji nam se pridružuju na izletu. Nastavljamo 15 km cestom prema Visočici. Na pola sata hoda do kuće na Visoćici ostavljamo vozila i odlazimo dosta strmom stazom do kuće. Dolaskom do kuće pravimo odmor jer do vrha imamo još oko pola sata hoda. Kuća je bila otvorena te se pozdravljamo sa dežurnim na kući Antunom koji nam je skuhao kavu. Predivnom stazom odlazimo do vrha Visočice (1615m) vjetar dosta piri, ali staza je stvarno predivna pa nam ne smetan vjetar. Na vrhu uobičajena procedura te silazak do kuće i nazad do vozila. Nastavljma vožnju do Baških Oštarija te se smještamo u planinarskoj kući Vila Velebita gdje ćemo prenočiti. Dio ekipe ostaje na Oštarijama dok druga ekipa odlazi do zaseoka Budaci odakle penjemo po jako lošoj markiranoj stazi do Velinca (965m).
U nedjelju 18.06.2017. Ponovo se dijelimo u dvije ekipe jedna ekipa odlazi popeti Lubičko brdo (1320m) i Metlu 1288m) dok druga ekipa odlazi u Karlobag na kupanje. Dogovor je da se nađemo u Gospiću kako bih zajedno putovali za Pakrac. Ekipa koja je otišla na kupanje imala je vrjemena te smo odlučili posjetiti Memorijalni centar „Nikola Tesla“ u Smiljanu. U 15 sati nalazimo se svi zajedno u Gospiću te odlazimo za Pakrac.
Sve ove dane vrijeme nas je poslužilo tako da smo i ovaj četerodnevni izlet uspješno odradili.